בעלי עסקים? כך תגדילו את המכירות שלכם

    איך תמשכו אליכם לקוחות פוטנציאלים? איך תגדילו מכירות? וחשוב מכך- איך תגרמו ללקוח לחזור אליכם? על כל השאלות האלו השיב גיל פרץ, מומחה במכירות, יזם, ומרצה TED,

    בסדנת זום מיוחדת שקיימנו לקהילת העסקים הקטנים של ישראכרט ואון לייף.

    למי שפספס- ריכזנו לכם את מה שחשוב לדעת

    "משחק המכירות״ על פי גיל פרץ כולל 3 שלבים: 

    1. הגעה ללקוחות פוטנציאלים

    זה הצעד הראשון שלנו כבעלי עסקים וכדי להניע אותו יש להשקיע בהקמה של מאגר לקוחות לדיוור ישיר באימייל, וזאת גם אם המכירות של העסק שלנו מבוצעות במרחב הפיזי.

    באמצעות דיוור ללקוחות אפשר לתת ללקוחות ערך מוסף: בהתחלה מבלי לבקש דבר, תבססו אמון מולם, תגרמו להם להכיר אתכם ואת העסק שלכם ולאט לאט תוכלו להגדיל את רשימת התפוצה ולטפח מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאלים ולקוחות בפועל. 

    אימייל-מרקטינג נותן את התשואה הגבוהה ביותר בהשוואה לכל ערוץ פרסומי אחר.

    2. הנעה למכירה

    החלק השני במשחק המכירות ממוקד בביצוע המכירה הראשונה. זה השלב שרבים ממוקדים בו, ומפספסים כי הוא אינו העיקר. כבעלי עסק, אנחנו שואפים למערכת יחסים משמעותית וארוכת טווח עם הלקוחות שלנו ולכן אל המכירה הראשונה עלינו להתייחס כמו ״לדייט״ מוצלח, אבל מפה ועד מערכת יחסים משמעותית יש מסע.

    המכירה הראשונה היא לא השלב הסופי כמו שנוטים לחשוב אלא להיפך, היא רק ההתחלה.

    מחקרים מראים שכדאי לכוון לרכישה ראשונה של שירות או מוצר יחסית זול, לבסס אמון ובהמשך להמיר את הרוכש המזדמן ללקוח בקלות יותר ולגרום לו לבצע רכישות נוספות בעתיד.

    למעשה, קיים הבדל עצום בין התנהגות צרכנית של לקוחות שמעולם לא רכשו בבית העסק לבין מי שכבר הביע בכם אמון, וביצע רכישה ראשונה.

     3. לקוחות חוזרים

    השלב השלישי הוא החשוב והרווחי ביותר, לשני הצדדים. הפיכה של לקוח ״חד פעמי״ ללקוח קבוע. לקוחות קבועים רווחיים לכל עסק הרבה יותר מלקוחות חד פעמיים: תהליך ה"חיזור" בין 2 הצדדים כבר מבוסס וכעת זו מערכת יחסים. 

    לסיכום - נסו לשאול את עצמכם בכל פעם איפה אתם מרכזים את המשאבים שלכם : האם במכירה ראשונה? בלקוחות פוטנציאלים? או בלקוחות הזהב שלי? התשובה תלויה בשלב שבו נמצא העסק, בתקופה ועוד

    זיכרו את כלל הזהב: הדרך להפוך לקוחות חד פעמיים ללקוחות קבועים היא להעניק להם תמיד הרבה יותר ממה שציפו לו, לתת שירות עילאי, להפתיע, ולתת להם הרגשה של ״וואו״ בכל פעם מחדש.

    עסקים קטנים? מוזמנים להצטרף לקהילת העסקים של ישראכרט

     

     

     

    המידע מובא מטעם גיל פרץ ובאחריותו בלבד