- חשיפה ללקוחות חדשים: זוכרים את הברושורים שמילאו פעם את תיבות הדואר שלנו באופן מעצבן למדי? היום הם מיותרים לחלוטין. אפשרויות הפילוח של גוגל ופייסבוק, למשל, מאפשרות הצגה של העסק הקטן בדיוק לאנשים שמתעניינים במה שיש לו להציע. בפני הורים צעירים יוצגו עסקים של צעצועים, ביגוד לתינוקות, או ייעוץ התפתחותי; מי שמתעניין בכלי נגינה, יקבל פרסומת לחנויות רלוונטיות; וכן הלאה. בהשקעה כספית קטנה יחסית, אפשר להגיע ללקוחות שלעולם לא היו מוצאים את העסק בדרך אחרת, ולהרחיב את היקף הפעילות שלו.
- שיווק ומכירות: אנשי שיווק נדרשים להציג את המוצרים והשירותים של העסק במלוא הדרם - וזה בדיוק מה שעושה אתר טוב: מציג את המוצרים של העסק בתצלומים מחמיאים (אך מדויקים), משלל זויות, ומספק את כל המידע שלקוחות יכולים לרצות: באילו עוד צבעים אפשר לקבל את השידה? מה אורך השרשרת? מה הרכב הבד בחולצה? גם כשמדובר בשירותים, האתר מנגיש הכל. וככל שיש יותר מידע - הרצון לסגור את העסקה, מתחזק.
- שימור לקוחות קיימים: אתר מוצלח גורם ללקוחות לבקר בו שוב ושוב, כדי לבדוק מה חדש. אך מעבר לכך, הוא יכול גם לשמש כלי להפצת מסרים, כמו דיוור על מבצעים מיוחדים, על מוצרים חדשים שהגיעו ועוד. בנוסף, אתר שמזמין את לקוחותיו לכתוב חוות דעת על המוצרים והשירותים, מציג רמה גבוהה של שקיפות - ומושך עוד קונים. האתר הוא גם פלטפורמה מצוינת לפתוח בשיחה עם הלקוחות - גם מי שמעדיפים לא ליצור קשר טלפוני, ירגישו בנוח לשלוח הודעה דרך האתר, או לפנות בווטסאפ.
איך לפתוח אתר לעסק קטן? כל מה שחשוב לדעת לפני שמתחילים
שיווק, מכירות, יצירת תדמית נוצצת, שמירה על קשר עם לקוחות - והגדלת הכנסות: כל היתרונות של אתר לעסק קטן
פעם, בתקופה הפרהיסטורית, היו רק שתי דרכים למצוא בעל מקצוע: לשאול חברים ומשפחה, או לפתוח כרך ענק של דפי זהב, ולהתחיל לנחש לפי השמות מי עושה את עבודתו טוב יותר מאחרים. האינטרנט מאפשר לנו היום לצלול למגוון אדיר של מקצוענים בכל תחום אפשרי - מאדריכלים ומהנדסים, דרך קוסמטיקאיות ומעצבות פנים ועד נגריות, מעצבות תכשיטים, מעצבים גרפיים, מתכנני גינות, שוקולטיירים ואפילו הוצאות ספרים קטנות.
כך, אם בעבר רק חברות גדולות ומבוססות יכולות היו לממן פרסומות יקרות שישאירו אותן במודעות של הציבור - בשילוט חוצות, בטלוויזיה וכן הלאה - היום גם עסקים קטנטנים יכולים להשתמש בתקציב פרסום של אלפי שקלים בלבד, או אפילו פחות מכך, כדי להיחשף בדיוק לקהלים הרלוונטיים עבורם בפייסבוק, באינסטגרם ובאתרי חדשות.
ההתפתחות הטכנולוגית האדירה בעיצוב אתרים, וגם במגוון הדרכים לקדם אותם, פירושה שאותם עסקים קטנים יכולים להיות הבעלים הגאים של אתרים יפים, שימושיים ומיוחדים, שישרתו אותם היטב. אתר מוצלח לא רק עוזר למצוא את העסק בחיפוש בגוגל - אלא גם מספק הוכחת יכולת: אפשר להציג בו את השירותים והמוצרים השונים של העסק, את המומחיות והייחוד שלו, ובלא מעט מקרים, גם לאפשר ביצוע רכישה באופן ישיר.
למה כל עסק צריך אתר אינטרנט?
בעוד שחברות גדולות מחזיקות מערך משומן של אנשי שיווק ומכירות, רוב העסקים הקטנים הם מופע של איש אחד שעושה הכל - מייצר את המוצרים, מפתח את השירותים, עונה לשיחות מלקוחות, מטפל ברכש ומלאי - וגם מטאטא את המשרד בסוף היום. אתר אינטרנט שנבנה ותוכנן היטב יכול למלא משימות שיווק, קידום ומכירה, 24 שעות ביממה, ובלי לבקש העלאה בשכר או הוצאות רכב.
מה צריך לדעת כשמקימים אתר לעסק קטן?
מה מטרת האתר?
לאתרים עסקיים יכולות להיות כמה מטרות. יש אתר תדמיתי, שאמנם אי אפשר לרכוש דרכו את המוצר או השירות, אבל הוא מהווה מעין תיק עבודות, ומאפשר להציג את האיכות והייחוד של בעל העסק. ישנו כמובן אתר מכירות, עם קטלוג מוצרים ושירותים ואפשרות רכישה ישירה; ויש אתר שמתמקד בחיזוק הקשר עם לקוחות, באמצעות עדכונים, בלוג אישי, חוות דעת לקוחות וכו׳.
מה הפלטפורמה המתאימה?
יש כיום בשוק פלטפורמות שמאפשרות בנייה של אתרים מודרניים ומרשימים גם בלי ידע טכנולוגי, כמו Wix, Shopify ו-Wordpress. לכל אחת מהן חוזקות אחרות - כך שכדאי לבדוק מה כל אחת מציעה, כמה עולה להקים בה את האתר, ואילו עלויות נוספות יש - למשל, רכישת דומיין.
האם לבנות לבד - או עם איש מקצוע?
יש אנשים שישמחו לצלול אל ההגדרות והמאפיינים של האתר שלהם ולהקדיש זמן ללמידת הפלטפורמה, כדי לקבל תוצאה מעולה. לעומת זאת, אחרים יעדיפו לשלם לאיש מקצוע שכבר בנה לא מעט אתרים ולמד על בשרו מה כדאי לעשות, וממה עדיף להימנע.
מה צריך להיות באתר - ומה לא?
כשניגשים לבניית אתר, כדאי ״לעשות סיבוב״ בכמה אתרים אהובים ופופולריים, במיוחד אתרים של מתחרים מאותו תחום של העסק שלכם, כדי לגלות מה הם עושים נכון. לדוגמה, היום זה כבר בגדר חובה לבנות אתר רספונסיבי ומותאם לנייד, שנראה במיטבו גם במסכים שונים, עם רזולוציות שונות. בנוסף, כדאי לשמור על עיצוב נעים לעין - מומלץ לשמור על צבעים אחידים, תמונות איכותיות ולא מפוקסלות, ובלי הצפה של הגולש בשפע של מידע ויזואלי וטקסטואלי. כשהמסר ממוקד, לא צריך להתפזר כדי להעביר אותו.
איך משתמשים באתר לחיזוק הפעילות העסקית?
גם לאחר בניית האתר, המלאכה לא תמה. חשוב להמשיך לתחזק את האתר, בלא מעט היבטים. לדוגמה, אם מדובר באתר מכירות, כדאי שיתנהל בו מעקב אוטומטי אחרי המלאי - כדי שלקוחות לא
ישלמו עבור מוצר שכבר אזל. המעקב גם מסייע להבין אילו מוצרים פופולריים יותר - ואילו פחות. בנוסף, כדאי לחדש את התוכן מעת לעת - למשל, לכתוב מדי פעם עדכונים ללקוחות, גם באתר וגם ברשימת תפוצה, כדי לספר על מוצרים חדשים, קולקציות וכן הלאה.
כדי ללמוד עוד על ביצועי האתר שלכם, על יעילות הקידום ברשת ועל הלקוחות - אפשר להשתמש בשירות של Google Analytics, שמציע גרסה חינמית, וגרסה מתקדמת יותר בתשלום. דרך השירות הזה, אפשר לדעת מה פילוח הלקוחות מבחינה פיזית - היכן הם ממוקמים; ואילו מהפרסומות שהעליתם, משכה הרבה לקוחות.
ומה לגבי התשלום באתר עבור המוצר או השירות שלכם? זו הרי המטרה העיקרית של רוב האתרים – להוות סוג של חנות אינטרנטית, למשוך לקוחות ולהפוך את תשומת הלב שלהם לעסקה שניתן לבצע דרך האתר. בשביל לעשות זאת, אתרי מכירה נדרשים להשתמש בפתרון סליקה, שמאפשר העברת תשלום מהלקוח לבעל העסק באופן דיגיטלי. עסקים קטנים יכולים להיעזר בפתרון ״תשלום רשת״ של ישראכרט לעסקים, המאפשר להם להטמיע אפשרות סליקה מהירה ומאובטחת דרך האינטרנט, תוך חיבור לפלטפורמות אי-קומרס מובילות כמו Shopify, WooCommerce ומג’נטו.
בשורה התחתונה, הטכנולוגיה של ימינו מאפשרת גם לעסקים קטנים וזעירים לבנות אתרים מקצועיים שנראים מצוין - ויכולים להחליף מחלקות שלמות של שיווק ומכירות, תוך חשיפה של עוד לקוחות לעסק, הגדלת ההכנסות שלו, ובניית תדמית דיגיטלית חזקה.
* מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.
שירותי הסליקה בישראכרט ניתנים בכפוף לתנאי החברה והשירות