מה זה סליקה - ואיך באפשרותה לסייע לעסק שלכם לצמוח?

    המדריך לפתרונות סליקה שמאפשרים לעסקים להגדיל את ההכנסות, לקבל תשלומים בקלות ולשפר את התזרים.

    ניהול עסק קטן או בינוני כרוך בלא מעט אתגרים, אחד הגדולים שבהם הוא היכולת לקבל את הכסף בזמן. גם כאשר העסק צומח וההכנסות גדלות – השאלה היא מתי בפועל נקבל את הכסף עבור הפתרונות שסיפקנו. אתגרי הגבייה מכבידים על התזרים של עסקים רבים ובנוסף מובילים להשקעת אנרגיות רבות בניסיון לקבל את הכסף. החדשות הטובות הן שלא מדובר בגזירת גורל: פתרונות סליקה מתקדמים מאפשרים לנו לקבל את הכסף בצורה פשוטה מתמיד, להקל על התזרים ולהפנות את האנרגיות משיחות גבייה מייגעות לפיתוח העסק. הכול מתחיל בבחירת פתרון הסליקה המותאם לצרכי העסק.

     לפני הכול: מה זה בעצם סליקה?

    ההגדרה של סליקה היא בעצם העברת סכומי כסף מחשבון הלקוח לחשבון הספק במגוון דרכים, כגון תשלום מזומן, העברה בנקאית, אשראי, צ'קים, אפליקציית תשלומים, ארנק דיגיטלי או באמצעים אחרים. כשמדברים כיום על סליקה, מתכוונים לרוב לסליקת אשראי המתבצעת במעמד רכישת המוצר או השירות. הסליקה יכולה להתבצע מגוון דרכים, כפי שנראה בהמשך.

    איך זה בעצם עובד? כאשר מתבצעת סליקה באשראי, מתחילה שרשרת של פעולות: העסקה משודרת ונבדקת ע"י שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים). במידה שהעסקה מאושרת נשלחת הודעת זיכוי לחברת האשראי של בית העסק ובמקביל נשלחת פקודת חיוב לחברת האשראי של הלקוח. בהתאם לכך מזוכה חשבון בית העסק ומחויב חשבון הלקוח במועדים שנקבעו מראש.

     איזה סוגי סליקה קיימים?

    אפשר לחלק את פתרונות הסליקה ל- 3 סוגים מרכזיים:

    1. סליקה במכשיר פיזי – הכוונה היא לתשלום באשראי באמצעות מסוף פיזי כמו "כספית" או בקופה רושמת. אם בעבר היה צריך להעביר את הכרטיס עצמו ב"שפתיים" של המכשיר, קופות ומסופים התומכים בתקן EMV מאפשרים לבצע עסקאות בצורה נוחה ומאובטחת יותר: שבב אלקטרוני המותקן על גבי כרטיס האשראי, טלפונים ושעונים חכמים משדר את פרטי העסקה בטאץ' ישירות אל המסופון. כך שלמעשה כל שצריך הוא להצמיד את כרטיס האשראי או המכשיר החכם למסופון – והעסקה מתבצעת (בעת הצמדת כרטיס אשראי למסוף בעסקאות שעולות על 300 ₪, הלקוח צריך להקליד את הקוד הסודי של הכרטיס. הגבלה לא חלה כאשר מצמידים את הטלפון או השעון החכם למסוף).

      למי זה מתאים? בין היתר לעסקים הכוללים חנות פיזית. ואם רוצים לבצע סליקה פיזית ללא צורך במסוף ייעודי? כאן נכנס לתמונה הפתרון הבא.
    2. סליקה באמצעות הטלפון החכם – הפתרון שהופך כל טלפון חכם למסוף סליקה. בעבר היה אפשר לסלוק עסקאות בסמארטפון באמצעות התקן "שפתיים" שהתחבר לנייד ודרכו היה מועבר הכרטיס. תקן EMW הפך את הסליקה דרך הנייד לפשוטה מתמיד: בדומה למסופים התומכים בתקן EMV, כל שהלקוח צריך לעשות הוא פשוט להצמיד את כרטיס האשראי או הטלפון החכם לנייד שממנו מתבצעת הסליקה – וזהו!

      למי זה מתאים? לעסקים שלא מחזיקים חנות פיזית, ויכולים להסתפק בסליקה דרך הטלפון הנייד בעלויות נמוכות.
    3. סליקה דיגיטלית – אם פתרונות הסליקה הקודמים מצריכים נוכחות פיזית, את הסליקה הדיגיטלית אפשר לבצע מרחוק – ויש לפתרון הזה ביקוש הולך וגובר: מחקר שבוצע ע"י ישראכרט וגוגל ופורסם בתחילת שנת 2024, חושף שלאורך העשור האחרון כמות בתי העסק שמוכרים אונליין גדלה פי 20. בנוסף, במהלך שנת 2023 93% מהישראלים ביצעו קנייה אונליין ו- 68% מהישראלים קונים יותר אונליין מאז הקורונה.

      הסליקה הדיגיטלית יכולה להתבצע באמצעות דף ייעודי באתר העסק, באמצעות חיבור לאתר מסחר או לאפליקציה ייעודית. יש מערכות המבצעות את הסליקה, ומוציאות באופן אוטומטי את המסמך החשבונאי המתאים (קבלה או חשבונית מס קבלה).

      למי זה מתאים?
      לעסקים שרוצים להגדיל את מחזור המכירות, ולאפשר ללקוחות שלהם לבצע רכישות 24/7.

     

    סליקת אשראי: כמה זה עולה?

    עמלות הסליקה משתנות מחברה לחברה בהתאם למספר קריטריונים מרכזיים:

    • היקף הסליקה החודשי – ככל שהיקף הסליקה גבוה יותר, כך עמלת הסליקה צפויה להיות נמוכה יותר.
    • סוג הסליקה – שיעור העמלה מושפע מסוג הסליקה: האם היא מתבצעת באופן פיזי, מהטלפון הנייד או מהאתר. העמלה יכולה להיות מורכבת מאחוז מסוים מכל עסקה, בתוספת תשלום קבוע (למשל תשלום חודשי קבוע עבור ממשק סליקה במחשב ובטלפון הנייד או תשלום חודשי עבור האפשרות לבצע את התשלום באמצעות Google Pay ו- Apple Pay).
    • תשלום לפי שימוש – מסלול בשיטת "לא סלקת – לא שילמת". במסלול זה עמלת הסליקה תהיה גבוהה יותר אך ללא תשלום חודשי קבוע, כך שלא יתבצע תשלום במידה שלא בוצעה סליקה. פתרון זה מתאים לעסקים הסולקים בהיקפים קטנים.

     

    איך בוחרים פתרון לסליקת אשראי?

    בשלב הראשון חשוב להגדיר את סוג הסליקה המתאים ביותר עבורכם – סליקה פיזית, סליקה מהטלפון הנייד או מהאתר, או שילוב שלהם. אחרי שהגדרתם את סוג הסליקה הרצוי, השלב הבא הוא לבחור את הגוף שיעניק את הפתרון היעיל ביותר עבורכם: פתרון שיאפשר לכם להגדיל את ההכנסות ולשפר את התזרים במינימום מאמץ. בדיוק לשם כך ישראכרט רותמת למענכם עשרות שנות ניסיון בסליקת אשראי – ואת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לסליקת אשראי יעילה ובטוחה. כל פתרונות האשראי של ישראכרט עומדים בתקן האבטחה PCI:DSS Level 1 הנחשב למחמיר ביותר בשוק האשראי. מערכת אבטחה חכמה מסייעת למנוע הונאות אשראי ולהבטיח שהתשלום יגיע למקום הנכון – לעסק שלכם.

    בנוסף, ישראכרט מעמידה לרשותכם מגוון פתרונות סליקה – החל ממסופי סליקה פיזיים ואפליקציית PAY-WARE לסליקה באמצעות הטלפון הנייד ע"י הצמדת כרטיס האשראי או הטלפון החכם – ועד פתרונות סליקה דרך האינטרנט. כדי לייעל את פעולת הסליקה מרחוק אפשר להיעזר בישראכרט 360 – פתרון המרכז את כל הפעולות במקום אחד: משליחת בקשת תשלום בערוצים דיגיטליים כמו מייל, ווטסאפ ו- SMS – ועד ביצוע הסליקה, הפקה אוטומטית של חשבונית דיגיטלית וצפייה אונליין בבקשות תשלום שנשלחו ובהיסטוריית התשלומים. הכול במקום אחד, בלי שצריך לפנות לגופים או לספקים נוספים.

     

    במקום לרדוף אחרי הכסף, אפשר לקבל אותו במקום ובקלות באמצעות מגוון פתרונות סליקה מתקדמים. בחירת פתרון הסליקה המתאים יאפשר לכם לשפר את התזרים ואת הביטחון הכלכלי, ולא פחות חשוב: להקדיש את הזמן שהתפנה לפיתוח והצמחת העסק.

    עסקים קטנים? מוזמנים להצטרף לקהילת העסקים של ישראכרט

     

     

     

    שירותי הסליקה ניתנים בכפוף לתנאי החברה והשירות

    ****מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

     

    המידע מובא הינו תוכן ממומן ע"י ישראכרט בע"מ