מה זו סליקה? מדריך לעסק המתחיל

    בעלי עסקים קטנים זקוקים למגוון פתרונות קבלת תשלומים מלקוחות. בין אם אתם מעניקים שירותים בבית הלקוח או מוכרים מוצרים באתר - בישראכרט לעסקים תמצאו מגוון פתרונות סליקה לעסק

    יש הרבה רגעים קריטיים בניהול עסק מתחיל שכדאי להשקיע בהם מחשבה רבה: ההחלטה לצאת לדרך, בחירת השם והמיתוג, כמה עובדים לגייס ועוד. אך כשמגיע הרגע לקבל את הכסף עבורו עבדנו - בעלי עסקים קטנים הולכים לאיבוד בין כל הדרכים באמצעותן יוכלו לגבות את התשלום המגיע להם.

    האתגר גדול עוד יותר בעידן הדיגיטלי, כשחלק מהעסקאות מתבצעות מרחוק ורבים מהלקוחות כבר לא מחזיקים ברשותם כסף מזומן או אפילו כרטיס אשראי פיזי. אתגרי הגבייה מכבידים על התזרים של עסקים רבים ומובילים להשקעת אנרגיות רבות בניסיון לקבל את הכסף. החדשות הטובות הן שלא מדובר בגזירת גורל: פתרונות הסליקה המתקדמים של ישראכרט לעסקים מאפשרים לכם לקבל את הכסף בצורה פשוטה מתמיד, להקל על התזרים ולהפנות את האנרגיות משיחות גבייה מייגעות, לפיתוח העסק. הכל מתחיל בבחירת פתרון הסליקה המותאם לצרכי העסק.

    מהי סליקה – ואיך מבצעים אותה?

    פעולת סליקה היא בעצם העברת תשלום מהלקוח אל החשבון של העסק במגוון דרכים: בין אם ההעברה היא פיזית – כסף מזומן, ובין אם היא נעשית בערוצים אחרים, כמו למשל העברה בנקאית, ארנק דיגיטלי, צ'קים, אפליקציית תשלומים, כרטיס אשראי וכן הלאה. כשמדברים על סליקה, מתכוונים לרוב לסליקת אשראי המתבצעת באמצעות מכשיר סליקה פיזי במעמד רכישת המוצר או השירות, אך כיום הסליקה יכולה להתבצע במגוון דרכים נוספות, כפי שנראה בהמשך.

    סליקה באשראי כוללת מספר שלבים. קודם כל, העסקה עוברת דרך חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים), שמחברת בין המסוף בו מבוצעת העסקה, לבין מאגרי חברות האשראי - זאת כדי לבדוק אם ניתן לאשר את העסקה. אם העסקה מאושרת, המערכת שולחת לחברת האשראי של הלקוח הוראה לחייב אותו – והודעה נוספת לחברת האשראי שלנו, בעלי העסק, כדי להעביר את הסכום לזכותנו.

    סוגי סליקה

    1. סליקה פיזית בבית העסק

    אמצעי הסליקה המסורתי שאולי זכור לחלקנו עוד מילדות, הוא מסוף פיזי בו היו "מגהצים" את כרטיס האשראי, כדי לקלוט את הפרטים שלו. כיום למרבה השמחה, כבר לא צריך לתת את הכרטיס למישהו אחר כדי שיבצע את העסקה: בזכות שבב אלקטרוני בתוך הכרטיס, מספיק לקרב אותו למסוף התשלום – שקולט את הפרטים ומעביר אותם הלאה לצורך ביצוע העסקה. כיום, רובנו אף את פעולה זו חוסכים, ופשוט מצמידים את הסמארטפון שלנו, אשר מותקן בו ארנק דיגיטלי, למכשיר הסליקה.

    למי זה מתאים? סליקה באמצעות מכשיר פיזי מתאימה לעסקים המחזיקים חנות פיזית ומוכרים בה את המוצרים או השירותים שלהם.

    אבל מה אם רוצים לבצע סליקה פיזית ללא החזקת מסוף סליקה? כאן נכנס לתמונה הפתרון הבא.

    1. סליקה מהנייד

    המסוף הפיזי כבר מזמן אינו לבד במערכה, שכן בשנים האחרונות התפתחו גם אפשרויות סליקה באמצעות הסמארטפון. פתרונות הסליקה הראשונים שהוצעו עבור הנייד דרשו תוסף של מכשיר פיזי שנקרא התקן "שפתיים", אשר התחבר לנייד ודרכו היה מועבר הכרטיס על מנת לחייב את הלקוחות.

    כיום, תקן EMV הפך את הסליקה דרך הנייד לפשוטה מתמיד ותרם לפיתוח של פתרונות סליקה חדשים - כמו אפליקציית Pay-Ware של ישראכרט לעסקים. האפליקציה הופכת את הטלפון הנייד של בעל העסק למכשיר סליקה, ומאפשרת לגבות תשלום בזמן אמת מכרטיס האשראי של הלקוחות, ישירות אליו.

    כל מה שהלקוחות צריכים לעשות על מנת לשלם עבור השירות או המוצרים זה לקרב את כרטיס האשראי שלהם (או השעון, או הסמארטפון) – אל הנייד של בעל העסק עליו הותקנה האפליקציה, וכך פעולת הסליקה תבוצע בקלות. האפליקציה כוללת מגוון אפשרויות כמו חלוקה לתשלומים, ממשק ניהול מתקדם עם מעקב אחרי כל העסקאות, וכמובן שליחה אוטומטית של קבלה אל הלקוח ללא צורך ביצוע פעולה נוספת. כל זאת, בלי מגבלה של סכומי העברה, ללא צורך בחומרה נוספת או מכשיר סליקה פיזי – ובהתאמה מלאה גם לממשקים של Apple Pay ושל Google Pay.

    למי זה מתאים? לעסקים שלא מחזיקים חנות פיזית, אך מוכרים שירותים או מוצרים באופן ישיר ללקוח, שכן פעולת הסליקה בנייד דורשת מפגש פרונטלי עם הלקוחות לצורך ביצוע הסליקה. בין סוגי העסקים המדוברים: מספרות ביתיות, עסקים קטנים מענף הקוסמטיקה וה-beauty (קוסמטיקאיות מניקור/פדיקור), רופאים פרטיים או בעלי קליניקות פרטיות, ועוד.

    1. סליקה מרחוק

    אז אחרי שהפכנו את הסמארטפון שלנו למסוף תשלום משוכלל – זה הזמן להיזכר שהישראלים גם אוהבים מאוד לקנות אונליין. מחקר שבוצע ע"י ישראכרט וגוגל ופורסם בתחילת שנת 2024, חושף שלאורך העשור האחרון כמות בתי העסק שמוכרים אונליין גדלה פי 20. בנוסף, במהלך שנת 2023 93% מהישראלים ביצעו קנייה אונליין ו- 68% מהישראלים קונים יותר דרך האונליין מאז הקורונה. שינוי זה בהרגלי הצריכה דורש גם מבעלי עסקים קטנים בישראל למצוא דרכים למכור את המוצרים שלהם אונליין, ולגבות עבורם תשלום באופן מסודר.

    ישראכרט לעסקים מציעה מגוון פתרונות סליקה בדיוק למצב הזה:

    • שליחת דרישות תשלום לנייד

      ישראכרט 360 הינו פתרון סליקה המרכז את כל הפעולות במקום אחד – ממערכת המאפשרת שליחת דרישת תשלום או לינק לתשלום ללקוחות בערוצים דיגיטליים כמו מייל, SMS או ווטסאפ - ועד הפקה אוטומטית של חשבונית דיגיטלית וצפייה בבקשות תשלום שנשלחו ובהיסטוריית התשלומים שהתקבלו. המערכת מאפשרת ללקוחות לבחור כיצד נוח להם לבצע את התשלום – למשל, עסקה בתשלומים, או אפשרות של "חיוב חוזר" למנויים. כך הלקוחות יכולים לשלם בדרך הנוחה להם, כאשר מיד לאחר התשלום - המערכת תנפיק להם אוטומטית חשבונית דיגיטלית.

      אל המערכת אפשר לגשת מכל מחשב או סמארטפון, בלי צורך במכשירי סליקה או התקנת תוכנה, וניתן להשתמש בה ללא עלות הקמה וללא התחייבות. היא יכולה להתחבר לכל המערכות שכבר קיימות בעסק, ומצוידת בממשק ידידותי ונוח, שמאפשר מעקב אחר סטטוס בקשות התשלום, היסטוריית העסקאות ועוד, ומייצר דוחות עם כל המידע שחשוב לכם. אפשר גם לבטל עסקה ולזכות לקוחות, בין אם באופן חלקי או מלא, בכמה לחיצות כפתור.

      למי זה מתאים? ישראכרט 360 הוא פתרון אידאלי עבור עסקים שמקבלים תשלום באשראי מרחוק – מאמני כושר, עורכי דין, רואי חשבון, בעלי צימרים, מפיקי אירועים, בעלי קייטרינג ועוד ועוד.
    • דף תשלום ייעודי באתר

      הסליקה הדיגיטלית עבור העסק יכולה להתבצע גם באמצעות דף תשלום רשת ייעודי שיוטמע באתר העסק שלכם, באמצעות חיבור לאתר מסחר מאובטח או לאפליקציה ייעודית. לא משנה על איזו פלטפורמה בנוי האתר שלכם ועם איזה תוסף סליקה, ישראכרט עסקים מאפשרת לכם לקבל תשלומים אונליין בקלות באמצעות פתרון סליקה הכולל כל מה שתזדקקו לו: מספר ספק, תוסף סליקה ואפילו ליווי מקצועי להטמעת פתרון הסליקה. פתרון זה מתממשק בקלות עם מערכות האתרים והמסחר האלקטרוני המובילות: Wix, Shopify, Woocomerce, Magento ו- Wordpress. בנוסף, הקמת דף התשלום באתר שלכם אינו כרוך בעלות הקמה, אינו דורש דמי ניהול ואין עמלות נסתרות אחרות על סליקת האשראי באינטרנט דרך הדף הייעודי. התשלום היחיד הוא עבור עסקאות הסליקה שהתבצעו דרכו בפועל.

      למי זה מתאים? לעסקים שרוצים להגדיל את מחזור המכירות, ולאפשר ללקוחות שלהם לבצע רכישות בכל יום ובכל שעה - 24/7. בין אם הקמתם עסק קטן עם מחזור מכירות התחלתי, בין אם אתם עסק מבוסס שמרחיב את המכירות שלו אונליין, וכמובן אם אתם הבעלים של מותג ישראלי מתפתח שמתחיל למכור גם בעולם – פתרון הסליקה שלנו מתאים את עצמו לקצב ההתפתחות של העסק שלכם, ותוכלו להשתמש בו ללא התחייבות לסכום הסליקות או למספר סליקות מינימלי.

    היתרונות של ישראכרט לעסקים

    1. אבטחה גבוהה בכל פעולת סליקה:

      אין דבר יותר חשוב מרמת האבטחה של פתרונות הסליקה בהם אתם משתמשים בעסק שלכם: לפי התיקון החדש לחוק להגנת הפרטיות, כל עסק מחויב לשמור על רמת אבטחת מידע גבוהה ולמנוע מפרטי כרטיס האשראי או מספרי הטלפון של הלקוחות שלו להגיע לידיים הלא נכונות. בדיוק בגלל זה כדאי לבחור בחברה כמו ישראכרט עסקים. מאחורינו עומדות עשרות שנות ניסיון בסליקת אשראי, ואנחנו משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות העומדות בתקן האבטחה המחמיר ביותר בשוק האשראי – כדי להבטיח שכל המידע יישאר מאובטח והכסף יגיע ישירות אליכם, בלי דאגות.
    2. חיסכון בזמן – ובכסף:

      במקום לבזבז זמן בחיפוש פתרונות סליקה, התקנת תוכנות, רכישה של מסופים ומציאת ספק הנפקת חשבוניות – פתרונות הסליקה החדשים של ישראכרט לעסקים חוסכים לכם זמן וכסף ומאפשרים לרכז את כל הפעולות דרך ספק אחד. ולא רק דרך ספק אחד, אלא אפילו באמצעות פתרון תשלום דיגיטלי אחד: הסמארטפון שלכם. ללא צורך במכשירים נוספים או תוכנות שונות ומשונות.
    3. הדרך הקלה לעקוב אחרי הוצאות העסק:

      אחד הדברים המתסכלים עבור בעלי עסקים הוא הצורך לשמור חשבוניות של הוצאות ולתעד הכל באופן מסודר, על מנת שרואה החשבון של העסק לא יתייאש מכם ויתפטר. בישראכרט עסקים תוכלו למצוא פתרון גם לצד התפעולי הזה של העסק: הכירו את אפליקציית EZ Pay – המאפשרת לסרוק בזמן אמת את כל החשבוניות אשר יתועדו ויישמרו באופן מסודר באפליקציה, וניתן יהיה להעביר אותן לרואי החשבון שלכם ללא בלאגן או טעויות. עוסקים מורשים יכולים גם להוציא חשבוניות באמצעות האפליקציה, ובכך לחסוך כאב ראש נוסף.
    4. גב גדול לעסק קטן:

      מטבע הדברים, כל הכנסה או הוצאה הופכת למשמעותית יותר עבור עסקים קטנים או חדשים מאשר עבור עסקים גדולים. לכן, עסקים קטנים זקוקים דווקא לחברת אשראי גדולה המספקת שירותי סליקה שתוכל להציע להם מוצרים מותאמים ומענה מקצועי. בחירה בישראכרט לעסקים – תאפשר לכם להמשיך לעשות את מה שאתם עושים הכי טוב – לפתח ולהגדיל את העסק שלכם.

    בשורה התחתונה, כבעלי עסקים קטנים, אתם נתקלים באתגרים רבים, אך יש גם הזדמנויות. אחת מהן היא הקטנת העומס בניהול העסק, במיוחד בתחום קבלת תשלומים מלקוחות, בעזרת פתרונות הסליקה של ישראכרט עסקים. עם מערכות סליקה דיגיטליות מתקדמות תוכלו להתאים את העסק לצרכים של הלקוחות, לפתוח דלתות להזדמנויות חדשות עבורכם, ובמקביל לשפר את תזרים המזומנים לעסק.

    כפוף לתנאי החברה והשירות