א' ב' של שיווק בסושיאל: מה לעשות וממה להימנע?

    שיווק ברשתות החברתיות נשמע לפעמים כמו 'תורה מסיני' אך האמת היא שכל בעל עסק יכול לשווק את העסק שלו ברשתות החברתיות. מאיה גוברין הכהן מנהלת סושיאל, מלמדת ומלווה עסקים קטנים להתנהלות נכונה ברשתות החברתיות, מסבירה לחברי קהילת העסקים הקטנים של ישראכרט ואון לייף איך עושים את זה. 

    1. האם חשוב להשקיע בעיצוב העמוד?

    כדי ליצור פיד מזמין ואסתטי, חיוני להגיע לאיזון. כדאי להימנע מלהציף את הקהל שלכם עם פיד עמוס מדי, במיוחד אם אתם משתמשים בתמונות עם הרבה צבעים. במקום זאת, אפשר לשקול לשלב פילטרים אחידים, פלטת צבעים שמורכבת מ2-3 צבעים, תבניות שחוזרות על עצמן באמצעות שימוש בקאנבה ואלמנטים יצירתיים אחרים שיכולים להעלות את המשיכה החזותית של התוכן שלכם.

    המגמה לשנת 2024 נוטה לפיד פחות מוקפד עם חשיבות גדולה יותר על התוכן ולא העיצוב, אבל חשוב לזכור שהאסתטיקה עדיין משחקת תפקיד. באופן אישי, אני נמשכת לעמודים שיש בהם תחושה של ויזואליות ואסתטיקה נעימה.

    2. האם חשוב להשקיע בתוכן עצמו באינסטגרם?

    האלגוריתם היום יודע לסרוק את התוכן, את הסרטונים והתמונות ולהבין למי מופנה התוכן הזה- מי קהל היעד, ומה להציג לכל אחד מאיתנו. באמצעות שימוש במילות מפתח והאשטגים (כן, הם לא מתו), ניתן להגיע לקהל מטורגט יחסית. אם התוכן שכתבתם או צילמתם מעניין, אנשים ימשיכו לקרוא, ואף לשמור ולשתף - אלו הפרמטרים הכי חשובים ב2024. אם התוכן רדוד ולא מושקע, אנשים יעברו לפוסט או לרילס הבא וידלגו על התוכן שלכם. במקרה כזה, תזכו לפחות חשיפה, כי זה יאותת לאלגוריתם שהתוכן לא מעניין ולא רלוונטי.


    חיוני למצוא איזון בין פוסטים מוכווני מכירות, שאמורים להוות כ-20% מהתוכן שלכם, לבין פוסטים אינפורמטיביים או כאלה שמספקים השראה או בידור, שאמורים להוות את ה-80% הנותרים. התוכן צריך לכלול 'הוק'  (כותרת מושכת ומסקרנת), גוף הפוסט עצמו (התוכן), והנעה לפעולה. פיצ'ר מעולה להעברת מסרים וערך בפיד, הינו פוסט קרוסלה שבנוי מעד 10 שקפים.

     

    3. איך מגדילים צפיות בסטורי?

    ככל שיותר עוקבים יקיימו אינטראקציה עם הסטורי שלכם, כך האלגוריתם יזהה שהסטורי שלכם מעניין ויפיץ אותו לכמות גדולה יותר של עוקבים. שלבו גם תמונות וגם סרטונים שלכם. אל תשכחו להשתמש במדבקות אינטראקטיביות שיוצרות קשר עם העוקבים. השתמשו בתיבת השאלות, באימוג'י סטיקר, בסקר ועוד. היום יש פיצ'רים חדשים בסטורי שיעזרו לכם ליצור עניין כמו סטיקרים שאתם יכולים ליצור, הוספת רקע לפוסטים, רילס שאתם משתפים מהפיד, הוספת מוסיקה ועוד.

    כדאי שתייצרו סיפור בהמשכים כדי לגרום לסקרנות וביצועים טובים לא רק לסטורי הראשון שאתם משתפים, אלא לאלו שבאים אחריו. בסטורי הציגו גם את החיים האישיים שלכם שלא תמיד באים לידי ביטוי בפיד עצמו, הצצה למאחורי הקלעים של העסק, הכרות איתכם, עם התחביבים שלכם ושלבו גם טיפים ותכנים שיווקיים. זיכרו שאנשים קונים מאנשים. הסטורי הוא ערוץ מכירה מעולה, לכן השקיעו בו. ב-2024 הסטורי יקבל חשיבות גדולה אף יותר.

    4. איך מגדילים את כמות העוקבים בעמוד בדרך אורגנית?

    התחילו בכתיבת ביו מושך ואינפורמטיבי המשקף בבירור את המותג שלכם. השתמשו בתמונת פרופיל באיכות גבוהה וצרו היילייטס שיהוו את כרטיס הביקור שלכם בעמוד. השתמשו בכל הפלטפורמות שאינסטגרם מציעה ושלבו – רילס, פוסט קרוסלה, פוסט תמונה, סטורי ולייב. אפשר להעלות תכנים משותפים עם יוצרי תוכן נוספים.

    אל תשכחו להשתמש ב3-5 האשטגים שרלוונטיים לנישה שלכם ובמיקום פיזי. צרו אינטראקציה עם כל מי שהגיב לכם בעמוד, הגיבו בחזרה בעמוד שלו, שילחו הודעות ליצירת קשר עמוק יותר, עיקבו אחרי פרופילים שמעניינים אתכם. השקיעו בתוכן מעניין, בצילומים באיכות גבוהה, תנו המון ערך וידע ושווקו פחות תוכן מכירתי.

    5. קבלו כמה טיפים

    בקהילת העסקים של ישראכרט דיברנו רבות על עסקים שנפגעו, עצרו או הפחיתו משמעותית את הפעילות שלהם ונאלצו להתמודד עם ירידה בהכנסות, ברווחיות וביעילות התפעולית.

    6. קבלו עוד כמה רעיונות לטרנספורמציה של השירותים שלכם

    אם קודם מכרתם רק סדנאות פרונטליות, אפשר לשקול לעבור גם לסדנאות בזום (אפילו באופן חלקי) כדי לצמצם עלויות להוציא קורסים דיגיטליים שיאפשרו הכנסה פסיבית, למכור מוצרים און ליין, לאפשר גם טייק אווי אם אתם מסעדה..

    פוסטים אותנטיים שמתארים מה אתם מרגישים, שנותנים ערך לקהל היעד בהחלט אפשר ורצוי לפרסם. גם המודעות הממומנות צריכות לענות על צורך כלשהו וקושי שכרגע אנשים מתמודדים איתו. אפשר להביע הזדהות ולהציע מוצר שיקל, יעזור בפתרון הבעיה.

    ולסיום, אל תחששו מקצת אסקפיזם, ככל שנוקף הזמן יש לזה גם יותר מקום. שתפו בסיפורים קלילים, מצחיקים במידת מה, סיפורים שמרימים את המורל, שיש בהם תקווה.

    המידע מובא מטעם מאיה גוברין על אחריותה בלבד

    מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.