סודות לפיתוח העסק
משה חרלופובסקי, מייסד 'עסקים עושים עסקים' התארח לאירוע זום בקהילת העסקים הקטנים של ישראכרט ואון לייף שם הסביר על הסודות לפיתוח העסק ועל האופן בו שיתופי פעולה יכולים להיות המקפצה הבאה לעסק שלכם. אנחנו סיכמנו לכם את הנקודות החשובות
1. חשבתם פעם על האוצר שנמצא במעלית שלכם?
אם אתם גרים בבית משותף או במגדל משרדים יש לכם אוצר חבוי בבניין ונקרא מעלית. בפעם הבאה כשאתם נכנסים למעלית ואתם נמצאים שם עם מישהו או מישהי תפסיקו לגעת בטלפון ותתחילו לעשות נטוורקינג. המקום הכי טוב בעולם לעשות בו נטוורקינג זה מעלית.
זה המקום היחיד שבו אף אחד לא יכול לברוח מכם, כולם יהיו מופתעים שתאמרו להם בוקר טוב, ותשאלו אחד או את כולם שאלה פשוטה אבל שמובילה לעולם קסום של ידע. השאלה היא : יום קשה או טוב בעבודה? לילה קשה או טוב? וכו'
זה יוביל לשיחה הכרות שבה תגלו מה אותם אנשים עושים, תוכלו לייצר פגישות להכרות וכל מה שצריך כדי להרחיב את מעגל הקשרים שלכם. אני אישית הכרתי כך מנהל מכללה, חוקר מע"מ, עשרות בעלי עסקים עצמאיים ואפילו תותח בחברת חשמל שהפך לחבר קרוב.
וכל זה ממעלית.
אז בפעם הבאה שתכנסו למעלית זכרו את טיפ הזהב הזה ותייצרו ממנו קשרים וידע ששווים זהב טהור.
2. להפוך לקוח פוטנציאלי לשגריר פוטנציאלי
כאשר אתם נמצאים במרחב שבו נמצא קהל היעד שלכם נסו במקום לצוד לקוחות ולמכור ללקוחות פוטנציאליים ישירות, להפוך אותם לשגרירים. להפוך לקוח פוטנציאלי לשגריר שלכם זה הרבה יותר קל ממה שחשבתם.
פשוט תפסיקו לחשוב על אותו ליד כלקוח וחישבו עליו כמי שיכול להפנות או לקשר אתכם להרבה לקוחות או גופים שהוא מקושר אליהם ולפתוח לכם דלתות. למשל אם אני בונה אתרים ואני פוגש מישהו שאין לו אתר, אני יכול להציע לו לבנות אתר או שאני יכול להראות לו את תיק העבודות שלי, לשאול מה הצרכים שלו ומי הלקוחות שלו ואם זה יתאים לו הוא בעצמו יבקש הצעת מחיר אבל אני גם יכול בנוסף לבקש ממנו לקשר אותי לספקים שבדיוק הרגע סיפר לי שהוא עובד איתם ויש להם אתר, כדי לבדוק האם הם עומדים בתקנות הנגישות וכך לעזור לו לעזור להם. בשני המקרים אגב אם הוא צריך אתר בעצמו והתרשם ממני הוא כנראה יהפוך ללקוח רק שהפעם הוא יהיה מעבר ללקוח הוא יהיה השגריר שלי והפוטנציאל העסקי של שגריר הוא הרבה מסתם עוד לקוח.
3. הקשבה ככלי ליצירת תוצאה
אחד הכלים החשובים בעסקים הוא לאו דווקא היכולת לדבר אלא היכולת להקשיב. כאשר אנחנו מקשיבים אנחנו אלה ששולטים בשיחה ובתוצאות שלה. ושימו לב לא מדובר בהקשבה רק בשביל לחכות לדבר, אלא בהקשבה עמוקה ומכוונת שבאה מהלב כדי ללמוד מיהו בן או בת השיח שלכם.
בפעם הבאה כשאתם נפגשים לפגישה עסקית נסו את הדבר הבא:
תהיו שם בהקשבה לצד השני תחשבו מה הייתם רוצים לדעת וכוונו את השיחה לשם רשמו מה אתם יכולים לעזור לצד השני ולרתום אותו בצורה כזאת אליכם. וזכרו נתינה מובילה לקבלה, כך שאם אתם נותנים, כשתבקשו הצד השני ישמח לעזור ברובם המוחלט של המקרים. הקשבה משמעותה שליטה בתוצאות. דיבור משמעותו שהעברנו את השליטה על התוצאות לצד השני ברגע שאנחנו מקשיבים נדע מהם הצרכים/הקשרים/היכולות של בן או בת השיח שלנו ונבין מה לעשות איתם כאשר נשאל את השאלות הנכונות שיובילו לתוצאה או למידע שאנחנו נרצה לדעת.
4.שיתופי פעולה ככלי לפיתוח העסק שלכם
יש המון אפשרויות לשיתופי פעולה בין עסקים שפועלים באותו תחום, שיגדילו את ההכנסה של כלל הצדדים המעורבים. אם תמצאו לאת השותפים הנכונים לעסק שלכם, אתם תראו איך העסק שלכם גדל. בעלי עסק, צרו סביבכם מעגל של עסקים שמשלימים את העסק שלכם כדי לגדול ולתת ערך משותף, זהו מעגל כוח. כיצד מייצרים שיתופי פעולה באופן שוטף? ישנן כמה דרכים כמו: מפגשי נטוורקינג, חיפוש אקטיבי אחר שיתופי פעולה, חיפוש בנייד וברשימת לקוחות ומשם לחשב עם מי אפשר לשתף פעולה, קהילות עסקיות וכו'. הנוסחה לשיתוף פעולה בין עסקים היא לוודא כי לעסקים המעורבים יש את אותן שאיפות, את אותו קהל יעד, את אותם קשרים, עסקים באותו סדר גודל וכדומה. המלצה -צרו לפחות 2 שיתופי פעולה בכל חודש.
המידע מובא מטעם משה חרלופובסקי על אחריותה בלבד