כל מה שרציתם לדעת בנושא איקומרס

    תימור גורדון יועץ ומלווה חברות ויזמים

    איך לנהל מלאי בתקופה זו? האם לשמור על מגוון רחב של מוצרים ואיך לנהל את תקציב הפרסום? תימור גורדון, מומחה מתחום האיקומרס התארח לסשן שאלת תשובות בקהילת העסקים קטנים של ישראכרט ואון לייף וענה על כל השאלות איתם מתמודדים בעלי חנויות אינטרנטיות. ריכזנו עבורכם את השאלות החשובות

    1. האם להמשיך ולאפשר מכירה כרגיל באתר ?

    אני מציע שנקודת המוצא שלנו תהייה אמפתיה לעצמנו, לספקים, ללקוחות. גם להם קשה. ובכל זאת, כוחות השוק חזקים כמעט כמו כוח טבע. יש ביקוש וצריך לספק לו היצע כי אם לא אנחנו - מישהו אחר יתפוס את המקום שלנו. אז נדבר על תפיסת המכירות במצבי חירום מתמשכים בצורה ״קרה וקפיטליסטית״,  ונזכור את נקודת המוצא האמפתית כבסיס לכל.

    ההמלצה שלי היא להמשיך את הפעילות עד כמה שאפשר אך בידיעה שאנחנו לא בהכרח נוכל לספק את ההזמנות בסטנדרטים שאנו רגילים אליהם. לכן, יש לבצע שינויים והתאמות, בהתאם לעסק. נניח, בכל הקשור להתחייבות לזמן אספקה – לדעת את המגבלות שלנו. להבין שאמנם השירות/ המוצר שאנו מציעים ללקוח הוא לא הדבר האידיאלי כרגע, אך הוא מספיק טוב בהתאם לנסיבות.

    2. האם כדאי להזמין מלאים?

    ניהול המלאי הוא מפתח להצלחה. בטח בימים האלה. יחד עם זאת, עלינו להכיר במגבלות שלנו ושל המצב  ולצמצם בערך שאנו נותנים ללקוחות תוך בלי לפגוע בשירות ללקוח, למשל לצמצם את מגוון המוצרים, ולהזמין את מה שנמכר יותר, למרות שזה אומר שההיצע שלנו פחות רחב מבד"כ.

    3. על מה להקפיד במכירות שלנו?

    מגוון - לא חייבים למכור הכל. אנחנו עם הגב לקיר וזו לא בושה למכור בעיקר ״בסט סלרים״ ומוצרים ברווחיות גבוהה. עדיף מגוון קטן ואטרקטיבי מלנסות לתפוס את כל המדף.

    מבצעים- ממש לא חובה לקדם מבצעים ואם כן, המבצע לא חייב להיות על מחיר המוצר. הוא יכול להיות על השירות- מחיר ומהירות האספקה. אופציה נוספת: להציע באנדלים חד פעמיים, מגוון אקסקלוסיבי לזמן מוגבל וכו׳, כיד הדמיון הטובה עליכם. אטרקטיביות לא חייבת להתבטא במחיר המוצר אלא גם בקופון לקנייה חוזרת, תוספת פריט קטן לבחירה למעשה כל דבר שיכול ליצור עניין במוצר.

    סטנדרטים בשירות- מה לעשות, סטנדרטים גבוהים עולים כסף, המון כסף. כדאי לנסות למצוא את נקודת האיזון החדשה בין רצון הלקוחות ל*כאן ועכשיו* לבין המשאבים המוגבלים שברשותנו. הכוונה לזמן שלוקח לנו לענות למייל או וואטסאפ, זמן האספקה וכו׳. השירות זה הדבר הכי חשוב, אבל כשאין ברירה, אפשר להוריד את הרמה לטווח זמן קצר ככל הניתן.

    4. איך להתמודד עם ניהול העסק במקביל למציאות המורכבת כרגע?

    לשלב! לשלב בין העסקי לחברתי :אפשר למצוא עסקים שדומים לעסק שלנו, על אף שבזמני שגרה תיתכן תחרות קלה בין שני העסקים ולייצר שיתופי פעולה  – בזמנים כאלו זה יכול להגדיל את ההכנסות של שני העסקים.

    לעבוד יחד, לחבר ספקים- פרסום, עיצוב, לוגיסטיקה, שירות, הכל. תחושת הביחד מחזקת אותנו ומחלקת עומסים פיננסיים ורגשיים בין כולנו.

    5. כיצד לנהל את תקציב הפרסום של העסק הקטן?

    כדאי לעבור לתקציב יומי עד שבועי בהתאם להתפתחויות.  לקבוע את ה- ROI שלכם כלומר- כמה מכירות מביא כל שקל פרסום ולהמשיך לנהל מעקב צמוד אחר הנתונים.

    עסקים קטנים? מוזמנים להצטרף לקהילת העסקים של ישראכרט

     

     

     

    המידע מובא מטעם תימור גורדון ובאחריותו בלבד

    מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.