איך לשפר את חוויית המשתמש באתר העסקי - ולהגדיל את המכירות אונליין
עסק קטן עם חנות אינטרנטית? הגדלת המכירות מתחילה באתר עסקי עם חוויית משתמש נכונה. מניווט אינטואיטיבי, דרך הצגת מידע ברור ועד לדף התשלום - כך תעשו את זה נכון
המושג "חוויית משתמש" הפך בשנים האחרונות למילת מפתח בכל מה שקשור לאתרים ואפליקציות - ובצדק. חוויית המשתמש (UX) וממשק המשתמש (UI) הם אלה שקובעים אם הגולש יישאר באתר, ימצא בקלות את מה שהוא מחפש ויבצע רכישה, או שיבחר לעזוב ולעבור למתחרים. עיצוב נעים לעין חשוב, אבל לא פחות חשוב שהשימוש באתר יהיה פשוט ואינטואיטיבי: ניווט ברור, הצגת מידע מלא ורלוונטי, ותהליך תשלום פשוט שמאפשר לסיים קנייה בלי מאמץ מיותר או המתנה ארוכה לטעינת העמוד. ככל שחווית הלקוח באתר העסקי תהיה טובה יותר, תוכלו לשפר את אחוזי ההמרה שלכם, לצמצם נטישה של הלקוחות בשלב התשלום, וכמובן, לראות עלייה במכירות.
מה משפיע על חוויית המשתמש בחנות אינטרנטית?
עיצוב נקי
צרכנים אמנם נמשכים לעיצוב ייחודי ולמגוון מוצרים גדול - אך עיצוב ייחודי מדי, בצבעים צעקניים, או מוצרים רבים מדי שמופיעים בעמוד הבית, יוצרים בלבול ואף רתיעה. העיצוב צריך להיות אסתטי ואטרקטיבי - אך גם נקי, כזה שנותן מקום של כבוד למוצרים עצמם, ובלי ליצור עומס ויזואלי על המבקרים באתר.
ניווט אינטואיטיבי
גם אם יש לכם מבחר מוצרים ענק, לכל טעם ובכל רמת מחיר, זה לא יועיל הרבה אם מי שגולש באתר לא יבין כיצד למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש. הניווט באתר צריך להיות פשוט, ולאפשר למשתמשים למצוא במהירות ובקלות את מה שהם מחפשים. ניתן לעשות זאת באמצעות חלוקה ברורה לקטגוריות, יכולת חיפוש מוצרים לפי מגוון מילות מפתח, וכן למשל לפי מידות, צבעים וסגנונות, או מיון לפי מחירים, פריטים חדשים ועוד. בנוסף, חשוב לזכור שהקניות אונליין נהפכו פופולריות בין היתר בזכות האפשרות להשוות מחירים ופרטים נוספים במהירות, כך שאנחנו רוצים לראות את כל המידע הרלוונטי למוצר בהקלקת עכבר אחת: מחיר, מידות, חומרים, אחריות, אפשרויות משלוח וכן הלאה.
מהירות טעינה גבוהה
סף הסבלנות של הגולשים באינטרנט יורד עם השנים - כך שאם העמוד לא נטען מהר מספיק, הם פשוט נוטשים ועוברים לאתר הבא. לפי נתונים מ-2025 של Yottaa, חברה אמריקאית המתמחה בשיפור ביצועים של אתרי מכירות, 63% מהגולשים נוטשים עמודים שזמן הטעינה שלהם ארוך יותר מ-4 שניות. קיצור של שנייה אחת בלבד בזמן הטעינה, לעומת זאת, מגדיל את שיעור ההמרות באתרי מובייל ב-3% בממוצע. בחברה מסבירים כי חוסר ביצוע אופטימיזציה של זמן הטעינה של חנות המקוונת, במיוחד במכשירים ניידים, יכול להוביל לצניחה של 22% בהמרות. המקום בו הכי חשוב לוודא מהירות טעינה גבוהה הוא דף התשלום. אתם הרי לא רוצים שלקוחות עם כוונת רכישה ובהקת, שכבר היו מוכנים לרכוש את המוצרים דרך האתר שלכם, ינטשו אותו ברגע האחרון כי דף הסליקה לא נטען מספיק מהר.
הצגת מידע ברור
עיצוב יפה וטעינה מהירה הם חשובים - אבל ללקוחות שלכם יש עוד דרישות: הם רוצים גם לדעת מה בדיוק הסחורה שאתם מציעים. מאילו בדים תפורה החולצה? איזה תו תקן יש למוצר החשמלי? לאיזה גילאים מיועד הצעצוע? מה תקופת האחריות - וכמה ימים ייקח למשלוח להגיע? כל המידע הזה צריך להופיע בצמוד למוצר - ולא לדרוש חיפוש נוסף או פנייה לשירות הלקוחות. הצגת כל המידע יוצרת תחושה של שקיפות ואמינות, ומגבירה את ביטחון הלקוחות.
שיפור חווית המשתמש באתר העסקי
כיום, גם בעלי עסקים קטנים יכולים לבנות אתרים יפים ומרשימים בלי להתפשר על חווית משתמש, בעזרת שורה של חברות המציעות פלטפורמות פשוטות לבניית אתרים, כדוגמת Shopify, Wix או WooCommerce. למרות שרוב תהליך בניית האתר בפלטפורמות אלה מובנה מראש, עדיין חשוב להשאיר בידיים שלכם את השליטה והבחירה בכמה צמתים מכריעים:
התאימו את החנות למובייל
לפי נתוני Sellers Commerce, חברה אמריקאית המתמקדת במכירות אונליין, ההערכה היא שב-2025, מכשירי המובייל יהיו אחראים ל-59% מכלל המכירות אונליין - בהיקף של כ-4 טריליון דולר. כ-30% מה"אוכלוסייה הדיגיטלית" - אלה המוחברים לאינטרנט ברחבי העולם - עורכים קניות אך ורק דרך הסמארטפונים שלהם. כל אלה מדגישים את החשיבות של התאמת החנות שלכם לצרכנים הגולשים בה באמצעות הטלפון.
בצעו פרסונליזציה של חווית המשתמש
בדיוק כפי שלקוחות שנכנסים לבית הקפה השכונתי שמחים כאשר הבריסטה כבר יודע מה להכין להם, בלי לשאול - גם כשהם נכנסים לחנות אינטרנטית, הם נהנים יותר כשהאתר יודע מה להציע להם. פרסונליזציה - התאמה של חווית המשתמש למוצרים שקנה בעבר ולפרמטרים אישיים נוספים - יכולה להוביל לעלייה של 5%-15% במכירות, לפי חברת הייעוץ מקינזי.
בחרו פתרון סליקה אופטימלי
מרגע שהלקוחות שלכם בחרו את המוצרים או השירותים שהם רוצים, חשוב לוודא שהם ישלמו בקלות ובמהירות ולא יעזבו רגע לפני ביצוע הרכישה. זה הופך את שלב הסליקה למשמעותי במיוחד ולחלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש בחנויות מקוונות - אשר יכול להשפיע ואפילו להגדיל את המכירות שלכם אונליין. בדיוק בשביל זה קיים פתרון "תשלום רשת" של ישראכרט לעסקים, דף סליקה להטמעה באתר העסקי שלכם המהווה פתרון פשוט, מהיר ונגיש שמאפשר ללקוחות לשלם
באופן חלק ונוח, מבלי להידרש להקמת מערכת מורכבת או להתנהלות מול מספר ספקים. מעבר לנוחות, הדף ניתן להטמעה בקלות במגוון פלטפורמות כמו Shopify, Wix או WooCommerce, והוא מבוסס על תקני אבטחה מחמירים אשר מגבירים את רמת הביטחון של הלקוחות ומעניקים שקט נפשי לבעל העסק.
בשורה התחתונה, חשוב לזכור שללקוחות שלכם יש מבחר אפשרויות גדול יותר מאי פעם - ולכן חשוב שחווית המשתמש באתר האונליין שלכם תהיה חלקה, נוחה ופשוטה, ובעיקר - תשאיר טעם של עוד.
שירותי הסליקה בישראכרט ניתנים בכפוף לתנאי החברה והשירות
* מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא