איך לבחור חברת סליקה מומלצת?

    בחירה נכונה בחברת אשראי המבצעת סליקה שמתאימה לצרכים הייחודיים של העסק שלכם עשויה לחסוך לכם הפסדים כספיים, ואפילו לעזור לכם לייעל את הניהול הפיננסי של העסק. אז איך עושים את זה נכון?

    לבעלי עסקים יש מגוון אפשרויות כשזה מגיע לבחירת חברה שמבצעת סליקה – אבל איך יודעים איזו מהן באמת מתאימה. מדריך קצר לבחירת חברת אשראי שמבצעת סליקה וכל מה חשוב לבדוק לפני שמתחייבים אליה.

    נפתח בהגדרה קצרה: חברת אשראי המבצעת סליקה היא למעשה גוף מתווך בין כמה גורמים עיקריים בביצוע עסקאות אשראי: הלקוחות - שמשלמים עבור מוצר או שירות, בתי העסק - שמקבלים את התשלום מהלקוחות, חברת שירותי בנק אוטומטיים (שב"א) שמהווה צומת התקשורת בין נקודות המכירה וממשקי סליקה, ובין חברת אשראי הסולקת בפועל את עסקאות כרטיסי האשראי, וחברת האשראי עצמה, שמעבדת את פרטי העסקה ומשלימה אותם מול הגורם המנפיק.

    חברת האשראי מאפשרת לעסקים לקבל תשלומים בכרטיס אשראי או ארנקים דיגיטליים. כדי שהעברות כאלו יתבצעו, חברת האשראי המבצעת סליקה מחויבת לבצע במהירה סדרה של פעולות החל באישור, בדיקת אמצעי התשלום, העברת כספים לחשבון הבנק של העסק בניכוי עמלת סליקה וטיפול בביטול עסקאות ומתן החזר כספים, אם העסקה מבוטלת מסיבה כלשהי. כמו כן, חברת האשראי המבצעת הסליקה מחויבת לשמירה על העברה מאובטחת של תשלומים, בהתאם לתקני אבטחה בינלאומיים כמו PCI, DSS או EMV.

    איך לבחור חברת אשראי שמבצעת סליקה שמתאימה לגודל ואופי העסק?

    על אף היותה של הסליקה תהליך שמתרחש מאחורי הקלעים ובאופן נסתר מצרכני הקצה, חשוב לדעת כי סליקה לא מותאמת עלולה לגרום נזקים משמעותיים לעסק, החל מהוצאה מיותרת על עמלות, דרך הפסדים בשל אישור עסקאות בעייתיות וכלה בפגיעה קשה בחוויית הלקוח. 

    גודל העסק ואופי העסק מייצרים צרכי סליקה שונים, לכן חשוב לבחון מהן ההשפעות שלהם וכיצד להתאים אליהם את חברת הסליקה ופתרונות הסליקה שהיא מציעה. גודל העסק, לדוגמא, יכול להשפיע על התנאים שאותו עסק יקבל מחברת הסליקה, כמו גובה עמלת הסליקה. אופי העסק, לעומת זאת, ידרוש מהעסק למצוא חברת סליקה המציעה פתרונות תשלום המתאימים בדיוק לאופן בו הוא מקבל תשלומים מהלקוחות. אם העסק שלכם, לדוגמא, לא מחזיק בחנות פיזית ואתם מוכרים מוצרים או שירותים ללקוחות בבית שלהם, חשוב שהחברה שמבצעת סליקה תדע לתת לכם פתרון סליקה נייד שאינו דורש קופה או מכשיר סליקה פיזי. אם אתם עסק מקוון שמוכר מוצרים דרך ערוצי סושיאל או דרך האתר, גם לכך החברה שמבצעת סליקה צריכה לתת לכם פתרון המבוסס על תשלומים מקוונים ומאובטחים.

    מה עומד מאחורי עמלת הסליקה?

    עמלת הסליקה המהווה שיעור אחוזי מסוים מסך העסקה, נגבית מהעסק על ידי חברת הסליקה כתשלום על שירות הסליקה הכולל בדיקות, אבטחה והעברת תשלומים. כמו כן, החברה שמבצעת סליקה אמורה להגן על בית העסק אם יש בעיה או מגבלה בהעברת התשלום מהלקוח

    קיומה של עמלת הסליקה, אם כך, אינו נתון למשא ומתן. גובה העמלה, עם זאת, משתנה מחברה לחברה, מלקוח ללקוח ומעסק לעסק. בין הגורמים המשפיעים על גובה עמלת הסליקה ניתן למנות את סוג העסקה (עסקאות מקוונות יקרות יותר מסליקה פיזית, מאחר שהן מגלמות סיכון גבוה יותר); סוג הכרטיס (עמלות גבוהות יותר בכרטיסי אשראי בינלאומיים וכרטיסי מתנה), גודל העסק (עסקים גדולים מקבלים עמלות סליקה נמוכות יותר); ואופי העסק (ענפים בסיכון גבוה כמו הימורים ותיירות חוץ "זוכים" בעמלות גבוהות יותר). 

    בשורה התחתונה, כדאי תמיד להשוות בין עמלות הסליקה המוצעות ולוודא שהן מוצגות באופן שקוף, ללא עמלות נסתרות כמו דמי מנוי חודשיים, עלות הקמה או הצטרפות לשירות, עמלת מינימום או דמי טיפול בעסקאות בינלאומיות.

    כיצד חברת הסליקה מגנה על העסק מפני ביטולי עסקאות?

    ביטולים של עסקאות אשראי מצד הלקוחות גורמים לעסקים הפסדים כספיים ומקשים על ניהול תקין של התזרים החודשי. אחד התפקידים החשובים של חברת האשראי המבצעת סליקה הוא להגן על העסקים מפני ביטולי עסקאות. איך? באמצעות הפעלת מגוון אמצעים טכנולוגיים ואנושיים, החל מהפעלת טכנולוגיות אימות זהות למניעת הונאות, ניטור עסקאות בזמן אמת, הפעלת שירותי ערעור על ביטולי עסקאות מול חברות וחסימת לקוחות בעייתיים - החשודים כמבטלי עסקאות סדרתיים. 

    לצורך כך מפעילות חלק חברות הסליקה מערכות מבוססות בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה לניתוח ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות. החברות גם מסייעות לעסקים להגדיר מדיניות ביטולי עסקאות שקופה וברורה, כדי שהצרכנים יידעו בדיוק מה מותר להם ומה אסור.

    עד כמה חשוב שירות לקוחות זמין בחברה המבצעת הסליקה? 

    אם העסק שלכם פועל 24/7 אונליין באופן אינטנסיבי, או אם יש לכם חנות גדולה או שירות פופולרי שדורשים ביצוע עסקאות לאורך כל שעות היום, מומלץ שתבחרו בחברת סליקה עם שירות לקוחות בזמינות גבוהה. כלומר: חברת ממנה תוכלו לקבל מענה בכל שעה ובכל יום. כך תוכלו להימנע מאבדן לקוחות או עסקאות במקרה בו חלילה היו תקלות במערכות הסליקה של העסק ולא היה מי שיעזור לכם.

    אך לא רק שירות הלקוחות של חברת הסליקה חשוב, אלא גם נוחות ונגישות תפעול מערכות הסליקה שלכם. חשוב שפלטפורמות הסליקה של העסק יאפשרו לכם לקבל את כל המידע שאתם זקוקים לו: מעקב עסקאות, תיעוד חשבוניות, ביטול עסקאות, דו"חות שונים ועוד. בחירה בחברת סליקה שמאפשרת לכם את כל אלה, הינה מהותית לצורך תפעול פיננסי יעיל של העסק.

    מה החשיבות של חברה המבצעת סליקה מבוססת פיננסית? 

    התשובה, במקרה זה, בגוף השאלה. חברת הסליקה שלכם חייבת להיות עם גב כלכלי יציב ורחב, בלעדיו אתם עלולים להיקלע חלילה למצב של עיכובים בתשלומים ואפילו לפגיעה בהכנסות. חברת הסליקה צריכה להבטיח העברות כספים סדירות, בסיכון מופחת ככל הניתן – במיוחד בתקופות של שינויים או משברים כלכליים לא צפויים. אם חברת הסליקה מקבלת תלונות רבות על עיכובי תשלומים, זו נורה אדומה בוהקת וסימן בשבילכם להתרחק ממנה. 

    מהם פתרונות הסליקה שמתאימים לעסקים קטנים? 

    הסליקה דרך חברת אשראי מתאימה במיוחד לעסקים עם מספר של עסקאות ומחזור גדול, שעשויים להבטיח עמלות נמוכות. עם זאת, גם חברות אשראי גדולות יכולות להתאים את עצמן גם לעסקים קטנים.

    ישראכרט לעסקים, מציעה את  אפליקציית"PAY-WARE" - פתרון שהופך את הסמארטפון למכשיר סליקה נייד, עם אפשרות חיוב בטאץ' ושליחת קבלה אוטומטיתלמייל הלקוח.האפליקציה מאפשרת לבעל העסק לגבות תשלום בזמן אמת, בתצורה של כרטיס לכרטיס, והיא מתאימה במיוחד לבעלי מקצוע קטנים שמעניקים שירות בבתי הלקוחות.

    לצד אפליקציית PAY-WARE, ישראכרט עסקים מציעה מגוון פתרונות נוספים המותאמים לעסקים קטנים, כך שכל עסק יוכל למצוא את הפתרון המתאים ביותר לאופי הפעילות שלו.

    אחד הפתרונות המרכזיים הוא "ישראכרט 360" - מערכת לשליחת דרישת תשלום דיגיטלית, המאפשרת לבעלי עסקים לשלוח ללקוחות לינק לתשלום ישירות דרך SMS, מייל או וואטסאפ. פתרון זה אידיאלי לעסקים שאין להם אתר מכירות, אך מבצעים עסקאות מרחוק – כמו מטפלים, יועצים, או עסקים שמוכרים דרך רשתות חברתיות. הלקוח יכול לשלם באופן מאובטח גם ללא צורך בהקלדת פרטי אשראי, מה שמפשט משמעותית את תהליך התשלום ומגביר את שיעור סגירת העסקאות.

    בנוסף, ישראכרט לעסקים מציעה פתרון סליקה אונליין באמצעות דפי תשלום מקוונים, המאפשרים לעסקים לקבל תשלומים באתר האינטרנט שלהם בצורה מאובטחת. פתרון זה מתאים במיוחד לעסקים קטנים שמוכרים מוצרים או שירותים אונליין ורוצים להציע תשלום מהיר ונוח ללקוחותיהם.

    טיפים לבדיקת חברת אשראי המבצעת סליקה

    עד כאן שאלנו שאלות - וענינו תשובות. הגיע הזמן לסיכום: מהם 7 הגורמים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים חברת סליקה?

    1. גובה העמלות: על פי איזה קריטריונים הן נקבעות? האם יש עמלות נסתרות? 
    2. רמת האבטחה: האם רמה זו מתאימה לאופי העסק ולתקנים המחמירים ביותר?
    3. יעילות ומהירות: האם הכסף עובר מיד לחשבון שלכם? אין תקלות או עיכובים?
    4. הגנה מפני ביטול עסקאות: מה קורה אם לקוחות מבטלים, האם אתם מוגנים? 
    5. פתרונות סליקה: חברת הסליקה מציעה פתרון שמתאים לאופי וגודל העסק?
    6. שירות לקוחות: מקצועי? נגיש מכל פלטפורמה?
    7. יציבות פיננסית: נותנת ביטחון שלא יהיו עיכובים בתשלומים?

    למה ישראכרט לעסקים? 

    בחירה בישראכרט לעסקים היא בחירה בפתרון סליקה המתאים לכל סוגי העסקים, ובמיוחד לצרכים הייחודיים של עסקים קטנים, הנדרשים לשמור מכל משמר על תזרים העסק בתחילת דרכם.

    בישראכרט לעסקים תוכלו למצוא מגוון פתרונות סליקה מאובטחים ומתקדמים אשר מתאימים לסוגים שונים של עסקים, לצד שירות לקוחות מקצועי וזמין. סל הפתרונות הזה מתאים במיוחד לעסקים קטנים, הזקוקים לפתרונות סליקה מותאמים לצרכיהם ולמענה מקצועי וזמין - יותר מאשר חברות גדולות ומבוססות שמסתדרות ביתר קלות בתוך הבית.

    מעבר לפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים, ישראכרט לעסקים היא חברה וותיקה ויציבה עם גב כלכלי חזק, שמספקת מענה מקצועי, שירות אמין ואבטחת תשלומים ברמה הגבוהה ביותר. עסקים קטנים לעיתים חוששים להתחייב לחברות גדולות, אך דווקא חברה מבוססת כמו ישראכרט מציעה להם שקט נפשי בקבלת מענה זמין בכל מצב, לצד גמישות בעמלות לעסקים קטנים והטבות נוספות.

    ישראכרט לעסקים פועלת בשוק כבר למעלה מ-50 שנים, ומנהלת פתרונות סליקה עבור אלפי בתי עסק. הידע, הניסיון והמומחיות של ישראכרט עסקים מאפשרים גם לעסקים קטנים ליהנות מאותם פתרונות מתקדמים שעד לאחרונה היו שמורים לעסקים גדולים בלבד.

    בשורה התחתונה, בעלי עסקים קטנים ובינוניים צריכים פתרונות סליקה מותאמים שמקנים להם נוחות, ביטחון וגמישות – כל מה שיוכלו למצוא בישראכרט לעסקים.

     

    כפוף לתנאי החברה והשירות